Wett-Skandal
Wett-Pate fordert 50 000 Euro von Ex-Pauli-Profi
08.01.2011 - 23:07 UHR
Neuer Ärger für René Schnitzler (25). Dem ehemaligen Gladbach- und St.-Pauli-Profi droht eine Klage des holländischen Wettpaten Paul Rooij (51).
Zudem schulde ihm Schnitzler noch rund 50 000 Euro aus nicht abgerechneten Wetten. Schnitzler hatte sich im „Stern“ als spielsüchtig geoutet und behauptet, über 100 000 Euro Bestechungsgeld von Rooij erhalten zu haben. (...)
zur BLÖD
Auf diesen niederländischen Artikel scheint die Bild sich zu beziehen:
vr 07 jan 2011, 16:06
Gokker ontkent vals spel bij Duits voetbal
Johan van den Dongen en Bart Mos
Paul Rooij, de Noordwijkse beroepsgokker die wordt gezien als spil in het grote omkoopschandaal in het Duitse voetbal, zegt vals te zijn beschuldigd door de hoofdverdachten in het smeergeldproces
Volgens Rooij proberen de verdachten in het Duitse voetbalomkoopschandaal de schuld op hem af te wentelen.
„Begrijpelijk”, legt hij uit. „Het zijn katten in het nauw. Die jongens horen twaalf jaar gevangenis tegen zich eisen en halen alles uit de kast om de schuld naar een ander door te schuiven, in de hoop op strafvermindering. Ik ben een van de grootste beroepsgokkers in het Europese voetbal, dus dat zij mijn naam noemen, is niet zo vreemd. Ik belde ook regelmatig met die lui die nu verdachte zijn, dus ik zal ook wel in de telefoontaps van de Duitse recherche voorkomen.”
Rooij nam woensdag nog zijn telefoon op met een valse naam en weigerde toen ieder commentaar. Gisteren gaf hij in een Amsterdamse snackbar aan alsnog open kaart te willen spelen. (...)
zu De Telegraaf